Weekend with my Aunt

Hej alla trogna läsare! I fredags åkte jag in till NYC för att träffa min faster Marianne som hade åkt hela vägen från Sverige för att hälsa på mig. Så snällt! :D Jag mötte upp Marianne vid Grand Central kl 18 då vi sedan åkte till hennes hotell för att byta om innan vi gick ut för att hitta en bra restaurang. Det tog ett tag, men det var det allt mödan värt! Vi hamnade på Bocca de Bocca där de serverade så god italiensk mat! Vi satt där i några timmar och åt och pratade innan vi drog oss vidare till en kakbutik, måste älska NYC som har en kakbutik öppen kl 10 på kvällen och det är kö för att komma in! När vi hade köpt våra kakor gick vi tillbaka till hotellet, påvägen dit passarade vi Its Only A Play som skulle sluta om 10 min, så jag ställde mig vid kändisutgången för att få se ingen mindre än RUPERT GRINT! Så otroligt coolt!!! :D Tog lite bilder på honom och kunde inte tro mina ögon :D Var som på moln efter det :D
 
Lördagen började med en super god brunch på Balthazar som Julie hade rekomenderat, sen belv det Little Italy där de hade en gatumarknad med massa pinaler och italienskmat. Det blev även Chinatown, Bryant Park och Staten Island Ferry för att se Frihetsgudinnan. Vid 5 snåret åkte vi till hotellet för Sushi och byta kläder för vi skulle på kvällen ut och se Motown, jättebra  broadway musikal! :D Hade ingen aning om vad den skulle handla om så bev glatt överraskad.
 
Söndagen blev det bunch på ett Diner i området eftersom vi skulle ut och protestera. De hade en stor klimatprotesttåg i NYC så vi hoppade in och gick med hela tåget! Lite kul var det och väldigt interessant. Därefter vart det High Line park, en utav mina favorit parker. Vi gick även omkring i Greenwich och gick till Tea & Sympathy. På kvällen blev det ett hamburgar ställe där man fick "göra sin egna hamburgare" dvs bestämma vad som skulle avra på och hur stor osv. Jag hade en med annanas, tranbär, jordnötter och spinat SÅ GOTT! Kommer gå hit igen förhoppningsvis :D
 
Ska försöka sätta in bilder snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback