NBD

Jag vet att det var lääääääääänge sedan jag skrev i min blogg, No Big Deal. Jag lever och nu har jag äntligen tid för att skriva vad jag har gjort. Så tänkte ta några dagar i taget och skriva ner allt jag kommer ihåg x)
 
Fredag 3 Maj
Asså kommer inte ihåg mycket.... Men jag blev klar med min läxa och skrattade mycket med Dana. Jag fick sluta tidigare eftersom alla åkte över till Nona och Grandpa för sleepover och jag blev ledig vid 4.30! Så jädrans nice! Haha så jag spelade musik på högsta volym och dansade en stund, måste ju passa på eftersom jag ALDRIG är ensam i huset. Det är alltid folk här. Åkte sedan förbi Laura och chillade lite innan vi plockade upp Sophie för att åka till Monmouth Mall och träffa 2 utav hennes vänner (Gabbi och Chris och deras vän) och äta middag. Vi åt men god middag och hade väldigt trevligt vilket resulterade i en väldigt spontan chill krök hos Sophies kompisars, kompis, kompis som var en gammal au pair men som nu pluggar här. Det var kul, vi snackade en massa innan vi åkte jag skjutsade hem Laura och Chris för att sedan åka med Sophie hem. Jag och Sophie skulle nämligen till NYC dagen där på.
 
Lördag 4 Maj
Klockan ringde alldeles för tidigt för att vara en lördag :'( Men vi åkte in till NYC för att ha picknic i central park eller åka till Cooney Island för att träffa en utav hennes vänner. Det slutade med att vi åkte Staten Island färjan fram och tillbaka för att se Frihets Gudinnan. Vi vandra även omkring lite i Times Square innan vi åkte hem och däckade i sängen. Hade en bra lördag men vi saknade Laura - vad är de tre musketörerna utan sin sista medlem??
 
Söndag 5 Maj
Klockan ringde nu 5,30 (!!!!!!) för att vi skulle göra oss iordning för att åka tillbaka till NYC för att gå i skolan. Vi var måttligt roade och aströtta! Men när tåget kom 7,22 satte vi oss i vagnen med Freddy (tjejen som bor typ ett kvarter från mig) och "sov" ett tag innan vi kom fram till the city. Vi gick till skolan, träffade vår nya lärare hörde allas presentationer, såg Niagara med Marilyn Monroe i huvudrollen och fick mer läxa. När skolan var slut (4) åkte jag, Sophie, Laura och Carina till Union Square park och chillade. Det var underbart väder så vi satt och njöt. Vi promenerade sedan hela vägen tillbaka till 34th street vilket var en bra promenad eftersom vi fick se många nya delar utav NYC. Vi hamnade på ett Diner och där underhöll vi hela restaurangen med våra skratt och skämt! Vi "träffade" även Barney (ska visa en bilder i nästa inlägg). Men när vi tog tåget tillbaka var vi alla dödströtta efter en lång dag. Gissa om jag sov gott??
 
Måndag 6 Maj till Torsdag 9 Maj
Jobbade enligt med schema vilket bestod utav mycket lek och skratt. Barnen var som vanligt dvs supersöta monster. Vi målade, fixade presenter till Mother's day, lekte, hade konserter och jag lärde dem hur man lockar maskrosor (genom att doppa dem i vatten). Det regnade nästan hela veckan, så vi var alla lite sega... På tisdagen åkte jag in till Red Bank för en FroYo med tjejerna där vi mötte Freddy, Julia och deras kompisar! och på torsdagen åkte jag över till Laura, där Sophie redan var, för att snacka och äta lunch. Vi tänkte beställa kinakäk, men det slutade med att jag ringde stället 4 gånger för att var är ni?! Och för att vi fick fel (eller något sånt) beställning... Suck...Men coolt var det med en fourtune cookie och kinakäk ur en vit box! Haha!! Har även tillbringat mycket utav min lediga tid med att prata med Dana, både hon och jag har ledigt samtidigt så vi sitter och pratar i timmar. Det är väldigt mycket om Sverige och min familj. Men även hur det är här i USA och hur hon växte upp. Hon är 32år gammal, men när man pratar med henne känns det som om hon är lika gammal som mig. Vilket är jätteskönt, för man kan prata om allt och lite mer med henne, eftersom hon även har upplevt så mycket redan. Dana sprider sedan vidare all cool info om Sverige till sin mamma som i sin tur vill flytta till Sverige. Haha jag undrar vilken bild de har av Sverige? Har berättat om vår kungafamilj, jämställdheten, fjortisarna, snön och hokey så det låter väl som ett bra land?? 
 
Fredag 10 Maj till Söndag 12 Maj
Min värdfamilj åkte till Philadelphia över kvällen för att träffa lite släkt, så jag passade på att ha sleepover med Sophie och Laura. Så vi hade middag och hade så jäkla kul! Vi är så jäkla flummiga och underbara så det inte är sant! På lördagen tog vi det lite lugnt innan vi åkte till IKEA (1h från mig) och det såg precis likadant ut som i Kungens Kurva! Haha, kände mig som hemma :D Vi åt Swedish meatballs (yummie) och jag köpte en vas för 30 cent, tre fejk blommor, choklad och kalles kaviar mycket bra köp ;) Vi åkte sedan till South Amboy där vi tillbringade några timmar med att bara köra runt och runt och runt innan vi äntligen kunde komma in i ROLLER SKATES rinken. Det var så kul, svårt men kul! HAHAHA när jag äntligen hade blivit lite kaxig... tror ni inte att jag total vurpar och landar på knät så att det blir helt blått och svullet. Jippie, det sög en del men jag kunde ändå åka roller skates i 2,5h. Vi åt middag på ett Diner runt midnatt innan vi däckade i sängarna hemma hos mig. Söndagen hade vi satt alarm så vi inte sov bort hela helgen, vår plan var att åka till ett outlet mall i Tinton Falls. Men först ringde vi våra mammor för att önska happy Mother's day innan vi åkte iväg. På outlet mall så fanns alla märkes affärer där men det såldes så mycket billigare! Jag bah, "WHY HAVEN'T WE COME HERE EARLIER!?!?", jag köpte converse för $35 (ta det *7), shorts och pyjamas på superrea och en nyckelring från Jucy couture som jag är helt kääär i! På outlet träffade vi även Katarina och när vi var klara åkte vi till Keyport för att träffa Mathilde. Där hade vi en mycket trevlig kväll innan jag släppte av mina vänner och däckade i sängen efter en superrolig helg.
 
Måndag 13 Maj
Jag firade 4 månader i USA med att bli väckt 5,40 utav att Julie knackade på min dörr och bad mig skjutsa dem till sjukhuset eftersom Bridget föll ur sängen och bröt armen (vilket vi bara misstänkte då). Så jag slängde på mig lite kläder och hoppade ut i bilen. När vi kom till sjukhuset så satt jag bara i väntrummet, ville inte vara i för mycket besvär, och kände mig som en del ur Grey's Anatomy x) Åkte sedan hem med Pat runt 7 för att börja med Keiras lunch. Som tur var så hade Kay varit hos oss över natten, så hon passade de andra barnen medan vi var på sjukhuset. Men jag gjorde frukost och lunch och skjutsade Keira till skolan innan jag kom hem där Dana och Norah var. Hjälpte dem lite grann, grannarna kom över för att hjälpa till och jag fick berätta hela historien om stackars Bridget som bröt armen 3 imorse. Nona kom också över, så jag passade på att ta en liten break och slappa i mitt rum ett tag. När Keira kom hem så var hon nog lite glad över att ha mig för sig själv, vi lekte alla lekar som hon ville och pysslade med det som hon ville. Pat kom hem en liten kortis innan han åkte tillbaka till sjukhuset så jag och Keira gjorde ett pappersflygplan, "trägips" utav en pappersulle och en lapp där vi skrev "We <3 You Bridgie from Kiki, Isabella and Nosy" så att hon skulle veta att vi tänkte på henne. Hon behövde nämligen stanna över natten :(
 
Tisdag 14 Maj
Eftersom Nona stannat över natten så gick morgonen väldigt smidigt med Keira och Norah. När Keira hade kommit iväg till skolan så satt vi bara och väntade på Julie och Bridget som skulle komma hem från sjukhuset. När hon kom hem var hon så liten och ömtålig. Allt gjorde ont - prinsessan på ärten - hon har ett rosa gips på hela vänster armen... Eftersom det var första dagen så tillbringade vi den i soffan med lite tv serier och lek med dockor. Men stackars liten, hon hade ont i armen :( Så jag hoppas att det blir bättre tills imorgon - ett tag var det så mycket gnäll så jag och Nona sa att det kommer bli lååånga 6 veckor... Men det lär nog bli bättre snart så att hon iaf kan gå och sitta upp! :) Så hur har eran vecka varit? Lika händelserik som min?? Haha, bilder får ni i ett annat inlägg är så brutalt trött nu så ska försöka somna!
 
God Natt alla gosisar!
See you later alligator, In a while Crocodile, out the door dinosaur!

Kommentarer
Neyo säger:

Chill krök you say, I better call the cops in you. illegal bastard. Puss

Svar: Well, jag körde så det var iste för min del :)
Isabella

2013-05-15 | 15:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback